Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Χρήστος το -η με -ι.

Ο Josef, ήρωας του Κάφκα στην Δίκη, συλλαμβάνεται και προσπαθεί απεγνωσμένα να μάθει γιατί κατηγορείται. Αντιμέτωπος με μια χαοτική γραφειοκρατία αδυνατεί να βρει ποιος τον κατηγορεί και γιατί. Κανείς δεν γνωρίζει και ούτε έχει την διάθεση να ψάξει. Όλοι απλά εκτελούν εντολές και τηρούν κανόνες. Στο τέλος οδηγείται στο εκτελεστικό απόσπασμα, εντελώς αποκαμωμένος, δεν τον ενδιαφέρει πλέον να μάθει για ποιο πράγμα είναι κατηγορούμενος.

Οι κριτικοί υποστηρίζουν ότι η ιστορία του Κάφκα είναι αλληγορική. Υπαρξιακά προβλήματα αποτελούν το υπόστρωμα της σκοτεινής ιστορίας, λένε. Άλλοι ότι σκιαγραφεί με τρόπο παραβολικό το Εβραϊκό ζήτημα. Αμ, δε! Είμαι σίγουρος ότι ο Κάφκα κυριολεκτούσε. Τίποτε το αλληγορικό ή μεταφορικό, καμία παραβολή... το ανθρωποφάγο τέρας της γραφειοκρατίας κατακεραύνωνε ο άνθρωπος γιατί μάλλον πέρασε ότι πέρασα και εγώ σήμερα, καθώς προσπαθούσα να βγάλω άκρη με αυτό το @#@#@ το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Πάω που λέτε στη μονάδα μου το πρωί." Ήρθε το χαρτί της μειωμένης θητείας;", ρωτάω τον λοχαγό. Όχι, μου λέει. Μου ΄ρχεται ταμπλας! (σημειώτεον τον τελευταίο χρόνο πρέπει να το έχω πάει το κωλόχαρτο τουλάχιστον 2-3 φορές). Τρέχω στο Ρουφ, ευτυχώς δεν είχε ουρά, διότι όταν έχει εκεί ουρά μιλάμε για ΟΥΡΑ, όχι αστεία. Στο γραφείο καθόταν μια γνώριμη από άλλες επισκέψεις αξιωματικός. Με το που την βλέπω, με λούζει κρύος ιδρώτας...ωχ λέω "την κάτσαμε την βάρκα" και μπαίνω δειλά δειλά στο ανήλιαγο γραφείο.

Τι είχε ανακαλύψει κάποιο μοβόρο τσακάλι της γραφειοκρατίας;

Το Χρίστος λέει κάπου είχε γραφτεί με -η !!!!

Τρομερή παρατηρητικότητα, δεν λέω. Πρέπει να έχει κάνει τρομερή εξάσκηση στο "Βρες τις διαφορές". Σε τόση χαρτούρα έπεσε το μάτι του στο ρημάδι το -η! Και φυσικά η κρατική μηχανή μπλόκαρε, ευθύς. Γιατί σου λέει: άλλο ο Χρίστος Κ του Γ και της Μ και άλλο ο Χρήστος Κ του Γ και της Μ (σημειωτέον οι δύο αυτοί μούργοι μένουν στην ίδια διεύθυνση, τι σύμπτωσις!). Και άντε να στέλνουν χαρτιά πίσω στο δήμο και άντε ο δήμος πάλι πίσω σε αυτούς να διελευκανθεί αν το -η είναι -ι.

Ε, λοιπόν έγινε ένας μικρός χαμός στη στρατολογία. Και αφού τσακώθηκα με μια ταγματάρχη, μια ανθυπολοχαγό και έναν υπολοχαγό (ένα λοχαγός μου έλειπε ρε γαμώτο και θα έκλεινα φλος του ταγματάρχη!) έφυγα με την διαβεβαιώση ότι το κωλόχαρτο θα σταλεί αυθημερόν στην μονάδα μου.

Τι να σας πω; Αν δεν το δω με τα μάτια μου και δεν το ψηλαφήσω....δεν πιστεύω τίποτε. Δικαιώθηκε περίτρανα και σοφός φίλος μου που έλεγε ότι αν δεν βγείς από την πύλη με την αστυνομική σου ταυτότητα δαγκωμένη στο στόμα και το απολυτήριο ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ....τίποτε δεν έχει τελειώσει.

2 σχόλια:

  1. ... Και φυσικά ως follow-up, κάποιος από όλα αυτά τα τσακάλια σπατάλησε 3-4 ανθρωπο-ώρες για να συντάξει formal report/complaint/charge sheet τριών (3) σελίδων με cover letter, abstract κλπ.

    Και πάρε και την ειρωνία τώρα στη μάπα: έφτασε στην μονάδα αυθημερόν και σε χρόνο dt. Κάτι μήνες για το ένα, κάτι ώρες για το άλλο. Πάρτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όντως, μου έκανε και εμένα εντύπωση η τρομακτική ταχύτητα με την οποία ήρθε η αναφορά στην μονάδα! Από την άλλη χρειάστηκαν περίπου 2 εβδόμαδες για να διευκρινήσουν αν το Χρήστος είναι Χρίστος και αν τελικά ο Χρίστος Κ του Γ και της Μ είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Χρήστο Κ του Γ και της Μ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή